Sara Revell Ford blir ny vd för Samhall

Styrelsen i Samhall AB har utsett Sara Revell Ford till ny verkställande direktör i bolaget. Sara, som idag arbetar som generalsekreterare för Mentor International och Mentor Sverige, tillträder tjänsten senast den 1 januari 2021.

– Jag är oerhört nöjd över att kunna välkomna Sara till Samhall. Hon är en stark och inspirerande ledare med en gedigen förankring inom såväl näringsliv som civilsamhälle. Hennes erfarenheter och intresse av att stärka och utveckla människor kommer att vara en stor tillgång för Samhall, säger Samhalls styrelseordförande Cecilia Schelin Seidegård.

Sara Revell Ford arbetar idag som generalsekreterare för Mentor International och Mentor Sverige. Hon är civilekonom och har tidigare bland annat arbetat som nationell chef för Svenska Röda Korset samt generalsekreterare för Friluftsfrämjandet. Sara har också arbetat med affärsutveckling, försäljning och marknadsföring inom bland annat The Absolut Company och Canon. Hon tillträder tjänsten som ny vd i Samhall senast den 1 januari 2021.

– Det här är Sveriges viktigaste jobb! Jag är både glad och stolt över att få möjligheten att tillsammans med Samhalls medarbetare och kunder utmana fördomar och visa hur alla vinner på en mer inkluderande arbetsmarknad. I detta arbete ser jag särskilt vikten av att säkra att Samhalls samlade kompetens utvecklas tillsammans med marknaden, säger Samhalls tillträdande vd Sara Revell Ford.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Samhalls pressjour
Mail: press@samhall.se