Undersökning

Vilka är de största utmaningarna när det gäller e-handelsreturer?

I den här undersökningen, där vi har fått svar från 48 e-handelsbolag och över 1200 slutkonsumenter, får du inte bara koll på vilka som är de största utmaningarna. Du får också veta vad som är viktigast för slutkunden när det gäller returhantering och vad som är det effektivaste sättet att minska antalet returer. För att bara nämna några saker.

Flera personer som jobbar i en produktionskedja. De är koncentrerade på sitt arbete.
0 %
Anser att en eftersatt returprocess är en stor utmaning
0 %
Anser att ett effektivt sätt att minska antalet returer är att porta kunder som returnerar för mycket.

Vill du läsa hela undersökningen?

Här kan du ladda ner hela undersökningen och få fler insikter om returhantering.

Fyll i uppgifterna för att ladda ner undersökningen.

Närbild på händer som syr.

Returhantering

Många e-handelsreturer reser hundratals mil i onödan.

E-handeln växer så det knakar. Bara under första kvartalet 2021 ökade den svenska e-handelsförsäljningen med 53 procent (PostNords rapport E-barometern). Och en ökad handel leder…

1 min läsning