Samhall har sedan 2015 utfört lokalvårdstjänster i ett nära partnerskap med Swedavia på Arlanda. Sedan dess har avtalen förhandlats om och Samhall har utökat omfattningen med det statligt ägda företaget till att nu gälla lokalvårdsverksamhet inom tre avtalsområden för Stockholmsflygplatserna Arlanda och Bromma.
– Jag är otroligt stolt att Samhall får förlängt uppdrag på både Arlanda och Bromma, det här är ett kvitto på att våra duktiga medarbetare gör ett väl utfört arbete. Swedavia är en viktig och uppskattad kund föra våra medarbetare och för oss som företag, säger Lise-Lott Jensen, key account manager på Samhall.
Det är mycket glädjande att vi kunnat förlänga avtalen med Swedavia.
Lise-Lott Jensen, key account manager på Samhall.
Avtalet för Arlanda flygplats omfattar bland annat Terminal 2, 3, 4, Sky city, Skybridge och ungefär 50–60 driftbyggnader. På Bromma flygplats handlar det om en yta på 7 000 kvadratmeter och där omfattar avtalet även fönsterputs. Totalt handlar det om ytor på över 77 000 kvadratmeter på de båda flygplatserna som ska skötas dygnet runt, sju dagar i veckan alla dagar om året. Avtalen sträcker sig till augusti 2024.
– Det är mycket glädjande att vi kunnat förlänga avtalen med Swedavia. Det innebär att vi är ensam leverantör till Swedavia och sköter all lokalvård på flygplatserna i Stockholm! Det betyder också många, viktiga arbetstillfällen där vi kan utveckla våra medarbetare, säger Lise-Lott Jensen.
Hon riktar samtidigt ett stort tack till alla inblandade Samhall-medarbetare och ger särskilt beröm till de som jobbar i den dagliga driften på flygplatserna.
– Det är med era insatser som vi har en nöjd kund och som gjort dessa avtalsförlängningar möjliga. Nu hoppas vi också att pandemin snart är över och att vi kan återgå till ”det nya normala”, säger Lise-Lott Jensen.