Sveriges bästa hållbarhetschef har utsetts varje år sedan 2014. En av de fyra hållbarhetschefer som har utmärkt sig mest under 2023 är, enligt juryn, Anna Hagvall på Samhall.

– Jag är otroligt stolt över att Samhalls hållbarhetsarbete uppmärksammas, det är ett kvitto på att vi är på rätt väg, säger Anna Hagvall.

Samhalls viktigaste hållbarhetsfråga är att bidra till ett Sverige där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Det gör bolaget genom att skapa jobb till personer med funktionsnedsättningar och visa vägen för ett mer inkluderande arbetsliv. För att lyckas med uppdraget erbjuder bolaget tjänster med en låg miljö- och klimatpåverkan och utvecklar nya tjänster som gör det lättare för kunder att ställa om till ett miljömässigt mer hållbart samhälle.

De övriga nominerade till årets hållbarhetschef är Sebastian Holmström, Inrego, Humaira Baneryd, Rexel Sverige AB och Fredrik Nilzén, Swedbank. Måndagen den 19 februari utses vem av de fyra som får utmärkelsen.