Den röda kaffemoppen lyser i septembersolen när Samhall bjuder in till fika på Stortorget i Gamla Stan i Stockholm. Tvillingarna Pontus och Linus Nilsson har som vanligt full kontroll på kaffemaskinen, och den här gången är det Glenny Särnström från Axfood som kommit förbi på en kopp kaffe.
– Vi har pratat om hur vi kan utveckla vårt samarbete till en ännu bättre nivå, berättar han när kaffet är uppdrucket.
Samtalet handlade bland annat om hur viktigt det är med en rak och transparent kommunikation för att samarbetet ska flyta på bra. Men också vikten av att Samhalls chefer på plats ute i Axfoods verksamhet, de som kallas första linjens chefer, får rätt förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb.
– Det är alltid roligt att se era medarbetare utvecklas hos oss. Och där är första linjens chefer avgörande. När det fungerar blir vi nöjda som kunder, säger Glenny Särnström.
Sara Revell Ford berättar att hon har uppskattat att få höra hur det ser ut på Axfoods många arbetsplatser runt om i landet, något som också bekräftat hennes egen bild av verksamheten.
– Det var värdefullt att få mer nyans kring vad man behöver när man är en nationell kund med så oerhört många arbetsplatser. Och hur vi kan svara upp mot det på ett bra sätt. Ni är en av våra viktigaste kunder och ni möjliggör så många arbetstillfällen runt om i hela landet.
Glenny Särnström berättar också hur trevligt det var att få lära känna Sara Revell Ford lite mer.
– Jag var jättenyfiken på dig Sara och dina tankar för Samhall. Jag hade en tät dialog med din företrädare och hoppas kunna ha det med dig också. Jag tror att det är när man träffas så här som man får den kontakten, säger han.
– Jag är så glad för det här samtalet, att få lyssna in och få lära känna dig, säger Sara Revell Ford.
Nu ser de båda fram emot ett fortsatt nära samarbete – och förhoppningsvis en ny fikastund snart igen.
– Det är fantastiskt att ha en kund som är så engagerad i våra frågor som du är, avslutar Sara Revell Ford.