Ni inbjuds härmed att närvara vid prisutdelningen för Visa vägen-priset, region Skåne, imorgon den 19 oktober klockan 15.00 på Malmö Arena Hotel.

Omröstningen är avslutad, rösterna räknade och pristagarna utsedda. Nu är det regionens prisutdelning och mingel kvar! Förutom pristagarna i kategorierna Arbetsgivare samt Eldsjäl i regionen kommer bland annat Samhalls vd Monica Lingegård, Visa vägen-juryns ordförande Jan Scherman och konferencier Peter Jihde att finnas på plats på scenen.

Som prisutdelare kommer Anna-Lena Bohm, bland annat ägare av UniGuide och vice ordförande i Svenskt Näringsliv samt medlem av Visa vägen-juryn. Ni får även möjlighet att träffa en av våra medarbetare som har en mycket stark berättelse att delge oss. Efter själva prisutdelningen har ni möjlighet att mingla med pristagare och övriga gäster.

Pristagarna går vidare till riksfinalen och möter där åtta andra pristagare från de olika regionerna. Visa vägen-juryn kommer sedan att utse en riksvinnare i respektive kategori som presenteras på Visa vägen-galan i Stockholm den 19 november.

Under eftermiddagen kommer ni även att få ta del av historier från de människor som priset egentligen handlar om. De som tack vare Visa vägen-prisets arbetsgivare och eldsjälar går från utanförskap till delaktighet.

Pristagare och övriga deltagare finns tillgängliga för intervjuer samt fotografering direkt efter prisutdelningen. För särskilda önskemål ber vi er höra av er innan prisutdelningen så ska vi i möjligaste mån försöka tillgodose dessa.

För mer information, vänligen kontakta mig

Henrik Fitinghoff, presschef Samhall AB

072-2392052

henrik.fitinghoff@samhall.se

Visa vägen-priset delas ut av Samhall och uppmärksammar de som går i bräschen för personer med funktionsnedsättning och bryter deras utanförskap på arbetsmarknaden.

Priset går till de arbetsgivare och eldsjälar som förstår att det är viktigare att se till vad en människa kan, i stället för till vad de inte kan. Helt enkelt till de som är kloka nog att se till en persons funktionsuppsättningar. Inte för att vara snälla och vilja väl, utan för sin egen verksamhets bästa.

Till Visa vägen-priset utses vinnarna i en omröstning. Det fanns närmare 700 nominerade arbetsgivare och eldsjälar att rösta på via visavägen.se och över 28000 röster utdelades. De arbetsgivare och eldsjälar som fått flest röster i respektive region har vunnit.