Självreflektion bästa medicinen för bra partnerskap
- 25 april, 2016
- 2 min läsning
Föregående vecka var jag på Chefskonferens med det fantastiska företaget jag arbetar på: Samhall AB. Det var otroligt inspirerande dagar med flera interna och externa föredragshållare samt roliga och utmanande aktiviteter.
- 25 april, 2016
- 2 min läsning

Kontakta Marie eller läs mer om Facility Management
Bland annat så bjöd vi in tre av våra prioriterade kunder där vi har leverans av många tjänster i stora delar av landet, för att lyssna till dem.
Hur ser de på vår leverans? Utför och agerar vi enligt deras förväntningar och krav? Vad fungerar extra bra? Vad behöver vi göra bättre? Hur ser de på vårt ledarskap i leveranserna? Vad kan vi utveckla mer tillsammans?
Vi ställde många frågor och fick raka, tydliga svar som var mycket värdefulla.
Det var oerhört inspirerande för oss chefer att få tillfälle till denna exklusiva dialog som kunde lyfta frågorna till en övergripande nivå. Det gav oss tillfälle att samlat få en möjlighet att reflektera över vad vi alla kan göra ännu bättre, dela med oss av best practise och hur vi ska utveckla partnerskapen.
Förutom att vi fick lyssna till var och en av våra inbjudna kunders syn på Samhall som leverantör, fick vi också tillfälle till en frågestund med var och en av dessa tre kundrepresentanter.
Vi ställde många frågor och fick raka, tydliga svar som var mycket värdefulla.
Våra kunder var också självreflekterande och tog upp sådant som de i sina beställarorganisationer kunde göra bättre. Det här kunde vi alla parter ta med oss och tillföra i det gemensamma förbättringsarbetet.
Vi gör varandra bättre för att vi vill det och ser värdet tillsammans. Det är vad jag kallar partnerskap!
Nu har vi samlat ihop våra reflektioner, noteringar och intryck utifrån detta möte. Nu vet vi ännu tydligare vad vi ska göra bättre, vad vi ska sluta göra och vad vi kan utveckla än mer i våra leveranser till dessa kunder. Det här är något vi kan ta med oss i utvecklingen av många andra kunduppdrag dessutom.
Vi är tacksamma för att våra kunder väljer att sätta av tid för att komma till oss och lära känna oss ännu bättre. Värdefullt och ett lysande exempel på bra partnerskap mellan kund och leverantör.
Vi gör varandra bättre för att vi vill det och ser värdet tillsammans. Det är vad jag kallar partnerskap!
Marie Hansson

Arbetar som: Ansvarig för utveckling och konceptualisering av Facility Management Services samt strategisk affärsutveckling av FM för Sveriges viktigaste företag: Samhall AB.
Ålder: 52 år
Bor: Snart i nytt hus vid Magnarps vackra strand i Skåne
Intressen: Personlig utveckling, golf, skidor, resor, familj och vänner
Om 10 År: har jag äntligen gjort en klassiker, varit på Kebnekaise, varit i Nepal och vandrat samt fått ett litet hav av härliga barnbarn!
Övrigt: Nyfiken, tävlingsinriktad, reslysten, ansvarsfull, driven.
Prenumerera på Kunskap och inspiration
Vårt nyhetsbrev är perfekt för dig som vill inspireras att bidra till ett inkluderande samhälle och få kunskap som gör dig bättre. Klicka här