Kungarna av kasinot
- 20 maj, 2012
- Mindre än 1 min läsning
Casino Cosmopol i Sundsvall jobbar aktivt med såväl spelansvar som samhällsansvar. Därför är det naturligt att även ta ett socialt ansvar och att öka mångfalden på arbetsplatsen. Men för att kunna arbeta på Casino Cosmopol krävs god servicekänsla, att ha ett bra bemötande samt ett högt säkerhetstänkande.
- 20 maj, 2012
- Mindre än 1 min läsning
– De här kraven har våra medarbetare från Samhall levererat med bravur, säger Anna Hemingsson, hr-chef på Casino Cosmopol i Sundsvall.
Många arbetsuppgifter
Leif Lundgren och Dan Åström har jobbat på kasinot i Sundsvall i flera år. Arbetsuppgifterna är många och ofta är det svårt att få tiden att räcka till för allt som behöver göras.
– Det kommer in mycket varor på morgonen som vi hjälper till att packa upp och leverera. Vi hjälper köket, byter lampor och annat. Sen har vi en hel del städning här runt huset, för det är viktigt att det är rent runt ett kasino. Dessutom kör vi och handlar varor när det behövs. Vi har fullt upp, det räcker till varje dag, säger Leif med eftertryck.
Samhallmedarbetarna fyller viktig funktion
Att de båda trivs och tycker det är en häftig miljö är det ingen tvekan om. Dessutom är de två uppskattade och populära arbetskamrater.
– Leif och Danne är otroligt viktiga för oss. De fyller verkligen en funktion här. De här männens visdom och erfarenhet bidrar väldigt bra till vår arbetsglädje, fortsätter Anna Hemingsson.
– Jag skulle börja på prov i två månader. Och jag har varit här i snart sju år. Jag trivs jättebra, avslutar Danne, en av två kungar på kasinot.