Arlanda tjugofyrasju
- 13 februari, 2017
- 1 min läsning
Uppdraget pågår dygnet runt, alla dagar året om. Möt medarbetarna som gör resan till en renare upplevelse.
- 13 februari, 2017
- 1 min läsning

En yta på 75 000 kvadratmeter som städas i snitt sex gånger per dygn. 430 toaletter. Tre terminaler och ytterligare 38 byggnader i anslutning till Arlanda. Här arbetar 150 av Samhalls medarbetare i skift, dygnet runt.
– Vi städar de mest använda lokalerna såsom toaletter och terminalytor upp till 16 gånger per dygn och använder mobila enheter för att registrera vårt utförda arbete, säger Helene Isaksson, affärschef på Samhall.
En viktig del av arbetet är att vara värd för flygplatsen. Den vanligaste frågan jag får av resenärer är var terminal 1 ligger. Problemet är att den ligger på Bromma.

Samarbetet med Arlanda har pågått i ett år och Samhall levererar på satta mål. Dessutom får medarbetarna det högsta resultatet i Arlandas resenärsundersökning 2016. Resultatet är i jämförelse med tidigare resultat från föregående leverantör.

– Vår framgång är det fantastiska lagarbete och engagemang som alla bidrar med varje arbetspass. Varje medarbetare, drift- och teamledare, områdeschef och gruppchef bidrar, säger Helene Isaksson.

Tillsammans har Samhalls medarbetare utbildats i fler än 9 000 timmar. Alla har Yrkesbevis lokalvårdare och en certifierad utbildning, som bland annat omfattar städningens grunder, kemtekniska produkter, och redskap och maskiner.
– Det är med stolthet för verksamheten som vi går in i vårt andra avtalsår och fortsätter vår utvecklingsresa på Arlanda.

Prenumerera på Kunskap och inspiration
Vårt nyhetsbrev är perfekt för dig som vill inspireras att bidra till ett inkluderande samhälle och få kunskap som gör dig bättre. Klicka här